Sunday 16 October 2011

aku...

aku bukan garisan pelangi
berada di kaki langit saat hujan panas...
aku bukan bulan purnama 
menerangi indah hidupmu...
aku juga bukan sang mentari

yang selalu dinanti saat musim panas...
meskipun kau yang berada di bumi
dan aku di kaki langit...


kau hanya melihat indahku
kau tak dapat
menyentuhku,
merasaiku,
dan memilikiku..
semakin kau mendekatiku
kau akan semakin kesal kerana mengagumiku
sentuhanmu akan tembus pada garisan pelangi
kau kan kesal
bulan yang selalu kau tatap
tak seindah yang kau anggap...
 
sesulit manapun untuk kau lupakan aku...
kau harus sedar tentang suatu hakikat...
aku di sini hanya mampu melihat...
aku tak akan merampas kebahagiaan dia...


ku tahu akhirnya...
aku di sini hanya menampakkan garisan pelangi
di waktu senja yang renyai...
indah malammu akan kuterangi
dengan limpahan sinar bulan...
dan siangmu aku temani dengan
mentari sepi...




suke? like jer!

No comments:

love...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...