Thursday 24 November 2011

Rintihan semalam

kau tunduk...
tertawa dengan penuh bangga..
seolah-olah kau menang dalam dendam
kau angkuh bila kau ucapkan TERSERAH...
dengan kuasa egomu...
kau sebarkan racun ...
lumpuhkan jantungku...
hentikan denyut jantungku...

Hai ombak...
aku adalah karang
berdiri teguh menahan hempasanmu...
aku akan teguh hingga kau bosan menerjahku...

Hai badai..
aku tersenyum...
setia bagai pantai menanti ombak...
racun itu tak akan dapat membunuh jiwaku...
menyentap batinku untuk aku terus
mengatakan " aku merindui kamu"...
racun itu tak akan mampu butakan mataku
untuk terus menatap indahnya cahaya bola matamu...

Percayalah...
langkahku takkan terhenti walau kaki tertusuk duri...
langkahku tak akan mati sehingga sampai ke destinasi...
dan saat yang ku nantikan adalah saat kau menjadi
suri hatiku...
untuk hidup dan matiku...
untuk dunia dan akhiratku...


*** Terima kasih kerana kau pernah mengisi ruang hidupku..
semoga kepergianmu memberi ketenangan yang abadi dalam jiwamu...

suke? like jer!

No comments:

love...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...